آزمون لیسانس به پزشکی

لیسانس به پزشکی یا کارشناسی به پزشکی آزمونی است که فارغ التحصیلان تمامی رشته‌ها در مقطع کارشناسی می توانند با رعایت شرایط سنی در آن شرکت نمایند. در این مطلب به کلیه سوالات پیرامون آزمون مانند شرایط آزمون لیسانس به پزشکی، ساختار آزمون لیسانس به پزشکی، مباحث آزمون لیسانس به پزشکی، مدارک لیسانس به پزشکی، تاریخ برگزاری لیسانس به پزشکی و جزوات لیسانس به پزشکی جهاد دانشگاهی پاسخ داده می شود. آکادمی آریانا مجری انجام دوره‌های جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، به عنوان تنها مرکز تخصصی ارائه دهنده خدمات آموزشی آزمون لیسانس به پزشکی می باشد و هر ساله حداقل نیمی از قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی از داوطلبان شرکت کننده در خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران هستند.

اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی 1403​

داوطلبان می توانند از روز دوشنبه هجدهم تیرماه لغایت چهارشنبه بیستم تیرماه 1403 نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی اقدام نمایند.جهت دریافت کارت ورود به جلسه از طریق لینک پیش رو اقدام حاصل فرمایید: amr.tums.ac.ir

دانلود دفترچه های سوالات آزمون لیسانس به پزشکی ​

آزمون لیسانس به پزشکی 1403 صبح روز پنج شنبه 21 تیر برگزار گردید . نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی یکی از بهترین منابع برای سنجش متقاضیان سالهای آینده برای این آزمون است. شما می توانید دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1403 را  از لینک زیر دریافت نمایید. 

چرا آزمون لیسانس به پزشکی

چرا کلاسهای جهاد دانشگاهی

قبول شدگان لیسانس به پزشکی 1400

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی

محمد حسینی
هدیه اکبری
سعید معصومی
نیلوفر عامریان
عرفان شهبازی
فاطمه گودرزی
غزاله رئوفی

قبول شدگان لیسانس به پزشکی 1401

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی

ندا بیک وردی
فرزانه نور محمدی
نازگل بهگام
فاطمه محرم نژاد
کیمیا اسلامی
مریم امره ای
بهناز نیکوبین
فاطمه سلیمانی
ترلان یاسایی
خدیجه قلیج خانی

قبول شدگان لیسانس به پزشکی 1402

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی

رضا ایمانی
امیرحسین داودوندی
میلاد نوریان
محمد جواد هنری
سعید کریمی
مهسا مومن آبادی
هانیه رحیمی
بهناز نیکوبین
ترلان یاسایی
خدیجه قلیج خانی

خدمات ما

آموزش تخصصی بین الملل را از ما بخواهید

اساتید مجرب

مجرب ترین و برترین اساتید کشور

قبولی بالا

بالاترین نرخ قبولی در کشور

تضمین کیفیت

آموزش با کیفیت و اصولی ترین روشها

قیمت مناسب

خدمات فوق العاده با هزینه مناسب

دانشجویان لیسانس به پزشکی از چه خدمات و مزایایی برخوردار می شوند؟

مشاوره و ثبت نام دوره ها

دوره ویژه حضوری لیسانس به پزشکی

دوره 10 ماهه آموزشی
میلیون تومان 95 10 ماهه
  • بیش از ۵۰۰ ساعت آموزش
  • ارائه جزوات و منابع آزمون
  • مشاوره بلندمدت توسط قبول شدگان
  • دوره نکته و تست و جمع بندی
  • آزمون های آزمایشی

دوره آفلاین (ویدئویی) لیسانس به پزشکی

دوره 9 ماهه آموزشی
میلیون تومان 65 10 ماهه
  • بیش از 500 ساعت آموزش
  • ارائه جزوات و منابع آزمون
  • مشاوره بلندمدت توسط قبول شدگان
  • کلاس های آنلاین رفع اشکال
  • آزمون های آزمایشی

مشاوره سالیانه توسط قبول شدگان

دوره 10 ماهه
میلیون تومان 20 10 ماهه
  • مشاوره و پشتیبانی توسط قبول شدگان
  • مشاوره انگیزشی
  • گزارش گیری از نحوه پیشبرد برنامه
  • برنامه ریزی درسی
  • 10 مرحله آزمون آزمایشی

فرم پیش ثبت نام دوره

صفر تا صد شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰3

آزمون لیسانس به پزشکی

افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی که از مقطع کارشناسی رشته های دیگر فارغ التحصیل شده‌اند و دارای شرایط هستند، می توانند با شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی شانس خود را برای قبولی در رشته پزشکی امتحان کنند. ثبت‌نام آزمون لیسانس به پزشکی هر ساله انجام شده و پس از سنجش داوطلبان در طی دو مرحله کتبی و شفاهی، اجازه ورود آن ها به دانشکده پزشکی دانشگاه تهران داده می شود.در این متن به تمام سؤالات مربوط به آزمون لیسانس به پزشکی مانند شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی، ساختار آزمون لیسانس به پزشکی، مباحث آزمون لیسانس به پزشکی، مدارک ٍبت نام آزمون لیسانس به پزشکی، تاریخ برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی1403 توضیح داده می‌شود. مرکز تخصصی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تنها مرکزی است که خدمات آموزشی در زمینه آزمون لیسانس به پزشکی را ارائه می‌دهد و هر ساله حداقل نیمی از قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی از داوطلبانی هستند که در خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران شرکت کرده‌اند.

آزمون لیسانس به پزشکی آزمونی است که با هدف ارائه فرصتی برای علاقه‌مندان به رشته پزشکی برگزار می‌شود و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته‌های مختلف می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران به مدت حدود 16 سال به عنوان تنها دانشگاهی که دانشجویان رشته پزشکی مقطع لیسانس را به صورت مستقل پذیرش می‌کند، این آزمون را برگزار می‌کند و هر سال تعدادی از فارغ‌التحصیلان کارشناسی را در رشته پزشکی قبول می‌کند. بسیاری از داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی در مورد شرکت مجدد در کنکور سراسری و یا انتخاب آزمون لیسانس به پزشکی مردد هستند. انتخاب یکی از این آزمون‌ها به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله موارد زیر می‌توان به آنها اشاره کرد:

رقبای آزمون لیسانس به پزشکی اغلب فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیراپزشکی و علوم پایه هستند و در این آزمون رقابت عادلانه‌تری برقرار است در حالی که در کنکور سراسری افراد از تمام مقاطع و سطوح شرکت می‌کنند.

در کنکور سراسری، مواد آزمون بسیار پراکنده است و اختلاف موضوعی زیادی بین دروس وجود دارد، اما در آزمون لیسانس به پزشکی بیشتر دروس همان دروس علوم پایه پزشکی است که با یکدیگر ارتباط بسیار زیادی دارند و به یکدیگر مرتبط هستند.

قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی حدود 2 ترم تطبیق واحد می‌کنند و زمان کمتری نیاز دارند تا دوره پزشکی را به پایان برسانند. آزمون لیسانس به پزشکی شرایط سنی خاصی دارد و به همین دلیل تعداد شرکت‌کنندگان آن کاهش می‌یابد.

 آزمون لیسانس به پزشکی شامل آزمون مصاحبه است که باعث می‌شود افرادی که از لحاظ شخصیتی و روان‌شناختی سازگاری بهتری با رشته پزشکی دارند، انتخاب شوند.

در آزمون لیسانس به پزشکی، مانند کنکور سراسری، هیچ گونه سهمیه‌ای وجود ندارد.

شرایط آزمون لیسانس به پزشکی

طبق شرایط جدید کلیه رشته های کارشناسی مجاز به شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی می‌باشند.

شرط معدل دیپلم و کارشناسی حذف شده است.

شرط سن تا ۲۷ سال می‌باشد (با طرح و سربازی سن تا ۲۹سال و با تمدید طرح تا ۳۱سال افزایش پیدا می‌کند).

شرط سربازی حذف شده‌ است.

امکان شرکت در آزمون قبل از پایان طرح و سربازی وجود دارد.

امکان شرکت در آزمون برای دانشجویان کارشناسی ترم آخر با استفاده از گواهی اشتغال به تحصیل وجود دارد.

داشتن مدرک زبان برای آزمون مصاحبه الزامی می‌باشد.

دانشجویان دارای مدرک ارشد و دکتری مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.

ساختار آزمون لیسانس به پزشکی

این آزمون دارای ۱۵۰ سوال و مدت زمان ۱۵۰ دقیقه می‌باشد. آزمون، به دو مرحله کتبی و مصاحبه، تقسیم می‌شود. در آزمون کتبی 40نفر پذیرفته و پس از مرحله مصاحبه 20نفر قبول شدگان نهایی این آزمون می باشند. افرادی که در مرحله اول موفق باشند، به مرحله مصاحبه دعوت می‌شوند. این بدان معناست که در مرحله اول، داوطلبان در آزمون کتبی شرکت می‌کنند و پس از آن، دو برابر ظرفیت نهایی پذیرش برای مرحله مصاحبه انتخاب می‌شوند. در نهایت، در مرحله مصاحبه، افرادی که پذیرفته می‌شوند، به عنوان نفرات نهایی قبولی در نظر گرفته می‌شوند و تمامی شرکت کنندگان در مصاحبه به طور یکسان مورد بررسی قرار می‌گیرند..

مباحث آزمون لیسانس به پزشکی

مباحث و تعداد سوالات دروس آزمون لیسانس به پزشکی به ترتیب اهمیت شامل موارد زیر هستند.

مبانی بیوشیمیایی و بیولوژیکی سیستم‌های حیاتی شامل مباحث:

فیزیولوژی ۱۹ سوال

آناتومی ۱۷ سوال

 میکروب شناسی ۱۲ سوال

 بیوشیمی ۸ سوال

 ژنتیک ۱۰ سوال

 بافت شناسی ۵ سوال

 جنین شناسی ۴ سوال

 ایمنی شناسی ۱۰ سوال

مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم‌های حیاتی شامل مباحث:

شیمی عمومی و آلی ۸ سوال

 فیزیک پزشکی ۷ سوال

مبانی بیولوژیک، روانشناختی، جامعه شناختی رفتار و مهارت‌های استدلال شامل مباحث:

 روانشناسی و جامعه شناسی مجموعه ۲۵ سوال

تفکر نقاد ۲۵ سوال

تمامی منابع آزمون علوم پایه پزشکی را می‌توانید در سایت sanjeshp.ir پیدا کنید. شما می‌توانید برای تهیه جزوات کمک آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به بخش فروشگاه کتاب و جزوات سایت مراجعه کنید. با استفاده از این جزوات، نیاز داوطلبان به مطالعه رفرنس‌های دیگر برطرف خواهد شد. جزوات مورد نظر توسط اساتید برتر و اعضای هیئت علمی تهیه شده‌اند.

میانگین درصد قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی در سال‌های گذشته به طور معمول بین 50 تا 60 درصد بوده است. با این حال، در سال اخیر، میانگین درصد قبولی برای قبول شدگان این آزمون به مقداری بالاتر رسیده و در حدود 70 تا 75 درصد قرار گرفته است، زیرا رقابت بین داوطلبان در این آزمون هر ساله بیشتر می شود.

زمان آمادگی مورد نیاز برای آزمون لیسانس به پزشکی حدود 1 سال است، اما این زمان بستگی به پایه و سطح آموزشی شما دارد. اگر در مقطع کارشناسی دروس مرتبط را با کیفیت گذرانده باشید، ممکن است بتوانید در مدت زمان کوتاه‌تری آماده شدن برای آزمون لیسانس به پزشکی را تحقق ببخشید.

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به عنوان تخصصی‌ترین مرکز آموزشی در زمینه لیسانس به پزشکی و آزمون IMAT فعالیت می‌کند. داوطلبان می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات آموزشی این مرکز، از جمله کلاس‌های حضوری و آنلاین، جزوات کمک آموزشی، آزمون‌های آزمایشی، و مشاوره و راهنمایی با نفرات قبول شده در آزمون، با مشاورین مرکز تماس بگیرند.

مدارک آزمون لیسانس به پزشکی

برای ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی، مدارک مورد نیاز عبارت‌اند از:

  • مدرک کارشناسی یا گواهی موقت آن.
  • شناسنامه (تمامی صفحات).
  • عکس کارت ملی به صورت پشت و رو.
  • پایان خدمت یا گواهی معافیت تحصیلی برای آقایان.
  • گواهی فراغت از طرح نیروی انسانی.
  • اسکن مدرک زبان.
  • عکس 3 در 4.
  • کارت پایان یا معافیت از خدمت نظام وظیفه یا دفترچه اعزام به خدمت بدون غیبت برای آقایان به صورت کارت هوشمند یا گواهی تعویض از مراکز پلیس

همچنین، برای شرکت در مرحله دوم مصاحبه و ارزیابی فراشناختی، داشتن مدرک زبان انگلیسی ضروری است.

مدارک زبان مورد نیاز برای آزمون لیسانس به پزشکی عبارت‌اند از:

جدول حداقل نمرات قبولی مدرک زبان آزمون لیسانس به پزشکی (آکادمی آریانا)

برای ارزیابی افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پزشکی داخل کشور هستند، آزمون MHLE برگزار می‌شود. این آزمون برای متقاضیان رشته‌های پیراپزشکی و تخصصی پزشکی در وزارت بهداشت مناسب است؛ بنابراین، اگر قصد تحصیل در مقطع دکترای تخصصی پزشکی یا رشته‌های زیرشاخه وزارت بهداشت و علوم پزشکی را دارید، آزمون MHLE بهترین گزینه برای شماست. در مقایسه با آزمون‌های بین‌المللی مانند IELTS، TOEFL و PTE، آزمون MHLE گزینه بهتری است.

در عین حال، آزمون MSRT توسط وزارت علوم کشور برگزار می‌شود و در ساختار آن تفاوت‌هایی با آزمون MHLE وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون MHLE برای 100 تست 90 دقیقه است، در حالی که در آزمون MSRT برای 100 تست این زمان 110 دقیقه است. آزمون MSRT به صورت کاغذی برگزار می‌شود و داوطلبان برای پاسخ به سؤالات، دفترچه‌های کاغذی دریافت می‌کنند.

تاریخ برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی 1403

آزمون لیسانس به پزشکی دوره 1403-1404 در تاریخ پنجشنبه 21 تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد. داوطلبان پس از اطلاع از تاریخ پذیرش به لیسانس به پزشکی، می‌توانند منابع مورد نیاز را تهیه کرده و با برنامه‌ریزی در بازه زمانی تعیین شده تا زمان برگزاری آزمون، به مطالعه این منابع بپردازند، تا با آمادگی کامل در روز آزمون حاضر شوند.

جزوات لیسانس به پزشکی جهاد دانشگاهی 

داوطلبان می توانند جزوات کمک آموزشی استاندارد برای آزمون کارشناسی به پزشکی را فقط در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تهیه نمایند. لطفا به بخش فروشگاه کتاب و جزوات سایت مراجعه نمایید. این جزوات نیاز داوطلبان به خواندن رفرنس را مرتفع خواهد نمود. جزوات توسط اساتید برتر و اعضای هیئت علمی نوشته شده است.

راهکارهای موفقیت و کسب نتیجه لازم در آزمون لیسانس به پزشکی

برای قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی داوطلبان بایستی به چند نکته توجه داشته باشند تا بتوانند نتیجه مطلوب تری را در آزمون بدست آورند. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– در این آزمون دروس ضریب ندارند، پس ارزش هر سوال از هر درس با دیگری برابر است بنابراین توصیه میکنیم هیچ یک از دروس را حذف نکنید

در میان دروس لیسانس به پزشکی زمان بیشتری برای درس آناتومی و فیزیولوژی بگذارید زیرا تعداد سوال قابل توجهی در آزمون دارند.
آزمون دارای نمره منفی میباشد پس اگر از منابع کامل جهاددانشگاهی استفاده نکردید سر جلسه سوالاتی را که قبلا هیچ آشنایی با آنها نداشته اید را رها کنید و به سایر سوالات اهمیت دهید.
کلید موفقیت شما موفقیت در خواندن دقیق مطالب و تست زدن میباشد
قبل از آزمون لیسانس به پزشکی و در مدت آماده شدن برای آزمون حتما در آزمون های ازمایشی شرکت کنید و با شناخت دقیق سطح خود اگر تغییری در نحوه کطالعه نیاز هست اجرا کنید که شانس قبولی شما افزایش یابد. البته جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران این کار رو برای شما انجام میده.
در زمان آزمون به نکاتی که برای انتقال جواب ها به پاسخ نامه هست توجه کنید که پاسخنامه شما دچار مشکل نشود.
هرگز آزمون را با سایر آزمونها مانند کنکور مقایسه نکنید و کافی است سطح سوالات آزمون لیسانس به پزشکی را به خوبی بشناسید و سوالات چند سال گذشته را بخوبی تمرین و تکرار کنید. برای این کار می توانید از کتاب بانک سوالات جامع جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده کنید.